12 januari 2015

Ny vecka


Hoppas er vecka har börjat bra och att ni klarat er väl undan den hemska stormen, som drog fram här över södra Sverige i helgen. Huh! Vad det blåste! Vi klarade oss väl, som tur väl var!
Några omkullvälta krukor i trädgården, men så länge det inte är värre saker är jag enormt tacksam.

Här hemma laddar jag med lite nya blommor och vid denna tiden på året, är min längtan efter vita hortensior stor. Den känns krispigt fräsch och precis vad jag önskar, när vi lämnat julen bakom oss.

Jag önskar dig en skön start på veckan!

Kram Maria






2 kommentarer:

  1. Är det en hortensia som jag ser? Finns dom att fåtag på nu?? Var köpte du den? Letar som en tok efter dom...
    Eller har du fått någon att överleva inomhus? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jannice!

    Visst är det en Hortensia. Jag hittade den på Ica när jag var och handlade härom dagen. Jag hoppas du hittar denna underbara blomma snart, de finns nog lite överallt!
    Kram Maria

    SvaraRadera