30 januari 2015

Fredagsfika


Bästa dagen, bästa sällskapet och bästa fikan.

Bjöd hem min fina vän och hennes barn på lite eftermiddagsfika.
Så roligt att sitta och småprata över en kopp kaffe om veckans händelser.
Ett hem som dock inte hunnit med vare sig någon städning eller piff inför helgen, men ändå så befriande att kunna träffas utan att värsta arsenalen ska dra fram. Jag önskar att jag hade hunnit allt det där på "att göra listan", men ibland kommer liksom livet emellan och vad är viktigare än att kunna träffas?

Så vad gör man när huset är upp och ner och man ändå väntar besök?
Köpekakor från mataffären, en pärlhyacint likaså och sedan kan man faktiskt ta fram finservisen. Som en motvikt till stöket liksom...

Det viktigaste är ju ändå att man träffas och även om det känns lite läskigt att blotta ett ostädat hem, så känns det också ganska befriande efteråt.
Fram för fler oplanerade besök utan att huset ska fixas som inför värsta galan!

I morgon väntar däremot gala, idrottsgalan här i Kristianstad!
 Vi har bjudit in sällskapet på fördrink i Lilla Villa Vita.
 Så jag vet vad jag ska använda min lördag till... fram med dammsugaren!

Hoppas ni får en underbar helg!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar