17 december 2014

Välkommen Sigge!




I dag har jag och Kofi fått finbesök.
Kvarterets nytillskott, Sigge, en Softis valp på elva veckor, har tillbringat förmiddagen tillsammans med oss.

Åh, vad vi har myst och haft roligt! Dessa underbara valpar, man smälter ju direkt!
Pigga, glada och fulla med liv! Allt är spännande och intressant!




Vi gömde godis i toarullar, mycket intressant tyckte både Kofi och Sigge.


Att vara för liten för att komma upp till Kofis säng.
Det är så roligt att se dem här tillsammans, samma ras men med nästan tolv års skillnad!


Snälla, kom och lek med mig...
Du är ju så rolig och jag följer varje steg du tar...





Efter att ha lekt, busat, ätit och gått på promenad, ja då slocknar man på riktigt valpmanér.
Under soffbordet, raklång och drömmer sött om nästa äventyr!

Tack Sigge, för att jag fick passa dig idag, kom snart igen!
En fröjd, en glädje och ja, jag fullkomligt ÄLSKAR Irish softcoated wheaten terriers!
Tänk om man kunde ha ett helt gäng...

Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Gud vad söt, blir helt nostalgisk!!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara, våra små (stora) softisar!
      Kram Anna

      Radera
  2. Nämen vilken raring!! Så sööööt :-) en softie har ju jag funderat på redan innan vi skaffade vår Wilma, om du minns? sen fick vi ju vår Molly även hon av samma ras, irländsksetter, men en irländsk ras är det ju trots allt :-)))) men en softie skulle jag verkligen vilja ha i min ägo någon gång i livet :-)) Vem vet...kanske en dag???

    Härliga bilder Maria!!! Kramar Paula

    SvaraRadera
  3. Tack Paula!
    Er Molly är ju fantastisk. Förstår att det kanske känns svårt att byta ras, när man väl "börjat med" en. Just nu kan jag inte tänka mig någon annan... Irländare är verkligen mysiga!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken sötis!. Valpar e så underbara, men lika älskvärda som vuxna också <3

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder Maria!! Förstår att ni har myst. Finns inget mysigare än hundvalpar!!!=) Jo, bebisar också!♥

    SvaraRadera