30 oktober 2012

När löven faller...


Här regnar det fullkomligt löv idag.
Gräsmattan täcks av ett färgglatt täcke.
Häromdagen gick jag med vovven och fann underbara lönnlöv i alla underbara färger.
Vi plockade löv så det stod härliga till och de blev till en härlig krans





Jag har sparat en halmstomme sedan julkransen.
Lite sytråd och en sax är allt som behövs.
Lönnlöv är perfekta till att binda kran med, de har så långa "skaft"




Nu har jag höstlovslediga barn, så idag får det bli lite pumpafix och något annat pyssel!

Kram Maria
  



12 kommentarer:

  1. Så himla fint vid er entré Maria!! Hösten har så vackra färger! Underbar lövkrans du gjort! Och stylingen i lägenheterna är ju hur fint som helst, du är så duktig!! Ha en fin dag!

    Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Det var den snyggaste krans jag sett på mycket länge! Du är så duktig Maria <3

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig krans! Man blir så höstglad av den :)

    SvaraRadera
  4. Jisses, vilken ljuvlig krans!! Så otroligt fint den bröt av det vita på väggen :)
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar krans! Lönnen är det oslagbart vackraste höstträdet!
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Helt fantastiska färger! Nu blev jag sugen på att göra en själv. Tusen tack för inspiration/ Henrick

    SvaraRadera
  7. Guuuud så fin! Lyser verkligen upp i höstmörkret! Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så fin krans, jag gjorde en på jobbet men jag hade inte lika färgglada löv...
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  9. Vilken underbart vacker krans! Så härlig i sina vackra färger:)
    Jag har pysslat till ett hjärta idag, däör jag satt fast de små "bladen" som man kan ta loss från en grankotte. Pilligt var ordet kan jag säga;-)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar krans!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Suuuuperfin!
    Du kan du..:))

    Trevlig helg till dig
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Men en så underbar farstukvist med höstiga färger du har fixat. Har inte hunnit ta tag i vår ännu, men kanske på söndag, blev helt klart inspirerad av dig! :) kram! /emma

    SvaraRadera