6 maj 2012

Im Garten


Trädgård och söndag hör på något sätt ihop, så här i vårtider!
Bjuder i dag på några små bilder från min lilla gård!


Buxbom  Gatsten  Grind


För många år sedan snickrade sonen en egen liten bänk, nu är den del av ett trädgårdsstilleben.


Min förkärlek för vackra gamla färgade flaskor dyker upp här och var.


Gårdens senaste tillskott, en ny modern och praktiskt veckobrevlåda.
Jag har letat på varenda byggvaruhus efter en modell som har luckan på baksidan, men gått bet överallt.

nätet fann jag denna stabila sak.
Bara ett klick iväg och dessutom hemkörd till dörren, betydligt bättre än att köra runt själv...
Jag blir mer och mer förtjust i att handla varor på nätet, då jag tycker att det är så smidigt och tidseffektivt!

Vår brevlåda har jag köpt via Hemvaruhuset och just nu såg jag att de hade ett litet erbjudande på deras brevlådor, bara ett litet tips!

Då jag och maken alltid har en förkärlek för att hitta annorlunda lösningar på "standardmodeller", har vi murat en sockel av gammalt handslaget tegel. Brevlådan kom lite högre upp och den passar bättre in med vårt sekelskifteshus!

Jag önskar er en skön söndag!

Kram Maria


7 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder från er trädgård ! Visst är nätet smidigt..jag orkar sällan snurra runt inne i stan..enklare att snurra runt på nätet.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ser att våren kommit längre i din trädgård, så fint! Brevlådan var riktigt snygg, själv har vi en i raddan av gröna plastlådor ute vid vägen, så fint så ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder från trädgården!!
    Och vilken fin brevlåda... :)

    ja det är smidigt med nätet... :)

    Ha en fin söndag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Gud så fint ni har det :-) & jag älskar brevlådan, så snygg! Kram

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Visst är det underbart att sitta i trädgården och njuta av våren! Vi har också letat efter en brevlåda med luckan bak, men även vi har gått bet.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Vilken härligt inspirerande trädgård!
    Har själv hållt på att dona i trädgården hela helgen.
    //Annie

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuvlig trädgård!

    Kram Therese

    SvaraRadera