6 februari 2012

Vår i köket!










Ute må det vara bitande kyla och riktig vinter, men inne i mitt kök har våren haft "kick off" idag.
Varje vår och sommar får de blåvita detaljerna dominera i köket, för att förstärka känslan av ett ljust och fräscht kök.

Jag letar ständigt efter blåvitt porslin, det gör inte så mycket om det är olika mönster, bara rätt färg finns där.

Blev särskilt glad över den vackra trasmattan, som precis har anlänt till butiken.
Som jag har letat efter härliga trasmattor i blå nyanser med lite jeanslook. Fann denna hos Bloomingville och nu har de alltså anlänt till webbutiken.

Nu känner jag mig redo för lite vår inomhus iallafall!

Här kommer lite fakta om vårt kök och bilderna ovan:

Lucka Ädel vit, Ikea
Blandare, Tapwell
Diskbänk, Nordic tech
Knoppar, beslagsdesign
Tallrikshylla IB Laursen
Lampa, Flowerpot, Verner Panton
Muggar & tallrikar Indiskan

Matta, pall, griffeltavla, 
pastaburk, köksvåg, grytlappar, 
 zinkkorg, tvål, lotion
notblad, skärbräda

Jag vill säga tack till alla som kikar in här hos mig och hälsa alla nya läsare hjärtligt välkomna!

Jag blir så glad tralala!

Kram Maria


17 kommentarer:

  1. Hey Maria!
    I ditt kök är verkligen våren har brutit ut! Kombinationen av blått och vitt, är jag också väldigt trevlig och fräsch. De vita blommor i trådkorg, finner jag det mycket trevligt!
    Kram,
    uschi

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj så fint du har det. Ljust härligt, vårigt.. alldeles underbart :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Tack för härlig köksinspiration! Kram, Tina

    SvaraRadera
  4. Men jösses vad mycket fint du får in varje dag, jag vill ha allt. Härlig matt-inspiration! //Elin

    SvaraRadera
  5. Helt ljuvligt, känns som våren är här när jag tittar på dina inspirerande bilder! Så fint ni har det!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Så himla fint kök! Precis sånt som jag skulle vilja ha!! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Gud vilket fint kök du har, ett riktigt drömkök!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  8. You have a beautiful kitchen and I love the blue pottery. Sharon

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint och fräscht!!!

    Ha det gott. Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga, våriga och inspirerande bilder
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  11. Å vad fint du har i köket. Bara älskar pärlhyacinter! :) En sån där köksvåg vill jag ha!

    :)

    SvaraRadera
  12. Alltid lika trevligt att titta in hos dig! Så vårfräscht ditt blåvita kök är! Kram :)

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder!!
    Så ljust och underbart!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Så fint du har. De blågrå tonerna känns väldigt fräsht och vårigt.
    Min tanke har ju hela tiden varit att ha ljust rosa i köket, som jag brukar om våren, men blått känns plötsligt som ett bättre alternativ:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Vilket fint kök! Vi håller på att välja luckor till vårt blivande kök och det lutar mot Ädel, ännu mer nu när jag sett ditt! Kul med inspiration!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Så otroligt fint! Verkligen vår hemma hos dig :) Blått är så fräscht!
    Jag tror bestämt att vi har samma köksblandare.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Fina tvålar kan man inte få nog av tycker jag! Väldigt fina bilder!

    SvaraRadera