7 december 2011

Lykta

Foto: Line Thit Klein
Tine K

En stor inredningsaccessoar så här i jultider i New York var verkligen kottarna.
Överallt fann man dessa gigantiska pinjekottar och jag gillar dem verkligen.
En fin motvikt till den annars så glittriga och överdådiga julkommersen "over there".
Här hemma i Svea rike tycker jag dock att våra vackra kottar från lärkträden är desto vackrare, eller från vår vanliga tall.
Hittade denna vackra bild då jag var inne på Tine K:s hemsida.
Den enkla, stilrena och så fantastisk estetiskt tilltalande lyktan med sina blockljus och kottar är så underbar!

I dag väntar ett besök hos bästa frissan, funderar på en stor förvandling, vi får väl se...

Ha det så gott kära bloggisar!

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Åh då vill vi bild sen efter frissan!!!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Enkelt rent och vackert !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. Fin lykta med kottar!!!Lycka till hos frissan!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja det är fint med kottar:-) Ha en bra dag Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar lykta!! Tine K har mycket fina saker!! Ohhh ni har varit i New York, det är en dröm jag har att en dag få komma dit och känna pulsen av staden som aldrig sover :-)) Soho ska jag lägga som notis i min lilla resemapp där jag sparar tips på de resemål jag hoppas kunna förverkliga en vacker dag.

    Hoppas det gick bra hos frissan, och att du blev nöjd. Jag var hos min frissa igår och fick mitt långa hår avklippt, kändes konstigt men ack så skönt med lite kortare frisyr :-)

    Ha det gott nu. Kraaaam Paula

    SvaraRadera