6 oktober 2011

Lyktor, tavla, korg och pläd från Lilla Villa Vita


        


    

En grå och blåsig dag i skåne, en riktig höstdag!
Vad passar bättre än att få lov att kura in sig med tända ljus och en kopp värmande te.
Jag myser med denna charmiga pläd, som har flyttat in från min lilla butik.
Mitt hjärta klappar lite extra för den fina tavlan från House doctor.
Den får bli dagens hyllning till gubben höst, som verkligen har gjort storstilad entré idag!

Är nu tillbaka från mitt "besök" i skolans värld, där jag vikarierat två härliga dagar.
Så roligt att få göra det där som jag en gång utbildade mig till och som jag tycker är oerhört kul, även om jag nu valt bort den delen av mitt yrkesverksamma liv.

Läraryrket är ett viktigt jobb, som många människor alltid har en uppfattning om, på det ena eller andra hållet.
Bra lärare behövs, för barnen är vår framtid. Ge skolan och dess personal de redskap och resurser som behövs för att kunna bygga en proffessionell skola.

Oj, nu blev det kanske lite väl högtravande här....
Men jag vill bara säga att alla ni som jobbar inom skolans värld, sträck på er, ni är fantastiskt duktiga och jag hoppas att ni inom kort får det stora "erkännande" som ni är så väl värda!

Kram Maria


2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig...skolan är så viktig!
    Underbara bilder:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Härlig löv-tavla :)
    Håller fullständigt med dej anågende lärar-yrket!

    Ha en fin kväll!
    Kristina

    SvaraRadera