12 juni 2011

Uteplats!






Bjuder på lite sommarbilder från vår uteplats.
En plats att njuta av sommar och sol i sann Lilla Villa Vita anda.
Den gamla kyrkbänken rymmer många och har nu i vår fått lite ny linoljefärg för att klara några år till i väder och vind.
Bordet är ett ombyggt loppisfynd. Vi behöll de snirkliga benen och la på en ny bordsskiva av grova plankor. På detta sättet kunde vi få ett långbord, som fick perfekt passform till den långa kyrkbänken.
Mina plåtstolar i Tolixstil är så sköna att sitta på och ger en lite tuffare stil åt allt det vita. Jag gillar att blanda olika material och stilar för att skapa en enhet som ändå smälter samman.
Plåtstolarna har blivit en succé och jag skickar dem gärna till hela Sverige. Nyligen skickade jag iväg ett helt gäng stolar till Lexington, riktigt roligt att de gillar mina stolar!
Är du intresserad av dessa plåtstolar hittar du dem här!

Jag önskar er alla ett skönt avslut på pingsten, tycker det är så synd att annandag pingst har "försvunnit". I och med det känns det även som om pingsten försvann!
Nu går jag ut och njuter av min uteplats med en kopp kaffe!

Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Åh, Vilken vacker uteplats!!! Helt i min smak. Håller med om inställningen till både plåtstolarna och annandag pingst. Själv hade jag ingen koll på att det faktiskt var pingst denna helgen förrän igår... ;)
    Kram / Maria - Wikers liv

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Så fint, jag älskar fönstren:)))

    Malin

    SvaraRadera
  3. Den uteplatsen skulle jag gärna ha hemma!

    SvaraRadera
  4. For en vakker uteoplass dere har!
    Virkelig inspirerende:)

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint ni har det, riktigt mysigt!!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken fin uteplats, ser verkligen kanonmysigt ut!

    SvaraRadera
  7. Bordet ock kyrkbänken är underbara! Gott om plats för många runt bordet!

    Jag önskar dig en fin kväll!
    //Sofia

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder!

    Man känner verkligen vilken midsommar stämning det kan bli på er uteplats. :)

    SvaraRadera
  9. Det är så komiskt, jag har inte varit så "läsa-bloggar-sugen" på ett tag fram tills för någon vecka sedan. Då tittade jag bla in här hos dig (du finns i mina Favoriter) och såg er fina kyrkbänk här för första gången. Wow tänkte jag, har aldrig sett någon ha en kyrkbänk i trädgården innan... :) Sedan så var jag på loppis ett par dagar senare, råkade hitta till ett nytt ställe och döm om min förvåning när där fanns TRE stora gamla kyrkbänkar till salu! hihi lite komiskt.

    Tack för en mysig blogg.
    Hoppas du har det skönt i sommar!
    Hälsn Veronica

    SvaraRadera