13 april 2011

Crescent Apple bay

är namnet på min nyfunna vän! Som jag har letat efter cykeln som hade allt det där jag sökte.
En cykel i dansk retrostil, pakethållare fram, rejäla däck, lädersadel och som kronan på verket - den stora cykelkorgen i rotting. Allt detta fann jag tillslut hos Crescent, ett cyklemärke som jag faktiskt varit trogen sedan barnsben. Det är något visst med svensk kvalité trots allt! Skön dansk design i svensk förpackning!
Sadeln är inte standard och egentligen levereras cykeln i lite sportigare look utan pakethållare där bak. Men min cykelhandlare på Cykelcentralen i Kristianstad klarade att fixa allt, även den snygga cykelkorgen!





Att man dessutom cyklar fantastiskt bra på den är ju kanske det viktigaste, eller?!
Jag vill tacka er alla som lämnade bra tips i min cykeljakt, jag beaktade dem alla noga och tillslut fann jag rätt!
Kram Maria

19 kommentarer:

  1. Vilken mysig cykel!
    Den kommer säkert rulla många mil:))

    Ha det bäst!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg cykel, Maria, och du där är föreläsnin g&tips på söndagen i Åhus.
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Det var en vacker cykel du hittade!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Ååå vilken underbar cykel, nu blev jag tokavis. Jag är också ute efter en cykel så få se vad jag hittar på.
    Kram från mig
    Tessan

    SvaraRadera
  5. Åh, vad läcker!!!
    Vill också ha...

    Kram/M

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Påminner lite om min Skeppshult, svart med skinnsadel. Men den där cykelkorgen och hållaren till den framtill var verkligen speciell och dansk i framtoningen. Så mycket finare!!!

    Kram Anna i Skåne

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Kul att du fann din cykel till slut. Kan vara svårt ibland när man har en tydlig bild av vad man vill ha, "lite från den och lite från den andre där.."
    Välkommen på konstutställning på Maxi! Den pågår hela nästa vecka t.o.m annandag påsk, men vi har vernissage på Skärtorsdag kl. 19.
    Jobbar inte lika mkt på maxi längre, eftersom jag har fått fler uppdrag med mitt egna företag, men på torsdag är jag där.
    Hoppas vi ses!
    Kram Vera

    SvaraRadera
  8. Superfin! Glad att du hittade en cykel som du älskar :) Här skall det trampas i sommar! Kram /emma

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Får man fråga vart du köpt den?
    Växlar?
    Har själv kollat på Pilen, men undra vilken som är snyggast.
    Kram Cicci

    SvaraRadera
  10. Hej! Gud vilken fin och elegant cykelkorg, det är ju en precis sån jag är ute på jakt efter till min kronan cykel! haha.. Då är min fråga vart du exakat har köpt den? pris?

    Tack på förhand
    /Nathalié Habüsht

    SvaraRadera
  11. Vansinnigt snygg cykel!!! Sån vill jag oxå ha! Vart hittade du korgen som passade så bra?
    Maria (www.wikersliv.blogspot.com)

    SvaraRadera
  12. We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

    Here is my web blog: Read More In this article

    SvaraRadera
  13. Greetings! Very useful adνice within thiѕ
    post! It is the little сhangeѕ which wіll makе the biggeѕt changes.
    Τhanks a lot for ѕharing!

    Feel free to visit my web sitе - silkn
    my web site: silk'n

    SvaraRadera
  14. I tгuly love youг blog.. Great colοrѕ & theme.
    Dіԁ you develop this amаzing sitе уoursеlf?
    Ρlease reply baсk as Ӏ'm hoping to create my own personal blog and want to know where you got this from or what the theme is called. Many thanks!

    Also visit my site - V2 Cig Review
    Also see my site :: v2 cigs Reviews

    SvaraRadera
  15. Thanks for finally talking аbout > "Crescent Apple bay"
    < Loved it!

    My web site :: Http://Www.
    pгweb.com

    SvaraRadera
  16. gгеat issueѕ altogether, you
    just gainеd a neω reаdeг.
    What would you гecommend in regards to your
    put up thаt yоu made a few ԁays in the paѕt?
    Αny positive?

    Alѕо visit my wеblog; www.sfgate.com

    SvaraRadera
  17. Fantastic gоodѕ from you, man.
    Ι've remember your stuff previous to and you're
    simply extremely fantastic. I really like what you've acquired here, really like what you'гe stating and the
    waу bу whіch уou say іt.
    You arе making іt enjoyable and yоu
    stіll take care of to κеep it ѕensible.
    I cant waіt to learn faг more from you.
    That іs actually а terrific web ѕіte.


    My ωeb sitе; please click the following webpage

    SvaraRadera
  18. Hey there, You've done an excellent job. I'll definitеly digg it аnd personally recommend to my fгiendѕ.

    I'm sure they will be benefited from this website.

    Here is my web page :: v2 cig Review

    SvaraRadera