28 juni 2010

Mina underbara rosor




Visar idag en liten blomsterpraktsbild.
Efter att ha tillbringat midsommarhelgen i blekinge, kom vi så tillbaka och doften som slog emot mig då jag öppnade bildörren var himmelsk.
De flesta av Lilla Villa Vitas gamla buskrosor står nu i blom och de doftar helt ljuvligt.
En helt annan och mycket starkare doft än vad många av de nya rossorterna har!
Då vi köpte huset för två år sedan var dessa rosenbuskar väldigt förvuxna, en del grenar var i höjd med det stora äppelträdets krona. Vi klippte ner dem och i år blommor de igen. Jag är verkligen ingen rosexpert, men de verkar väldigt tåliga och härdiga. Jag har i vår även flyttat en del buskar, för att vårt lusthus ska få plats och ävende verkar nu rota sig!

Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Aha! Har ni varit i det vackra länet och firat midsommar?!=) Förstår att det måste ha varit mycket vackert! Sveriges trädgård, eller hur?!=))

    Underbara bilder på rosorna och jag bara älskar er dörr!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar ytterdörr ni har!!
    Vill ha vill ha! ;)

    kram
    helena

    SvaraRadera
  3. Natti!
    Ser fram emot att komma och titta, lukta och fota.
    Vi syns på onsdag förmiddag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor!
    köpte årets ros häromdagen på Rosenträdgården i Kristianopel. Dit måste du bege dig om du brukar vara i Blekinge. SÅ fint!

    SvaraRadera
  5. Makalöst så fint du har det. Säg till när du ska sälja :)

    Hoppas allt är jättebra med dig.

    Du finns nu som favorit hos mig. kram kram Jannice

    SvaraRadera
  6. Lyckost Dig som lyckats med rosor. Jag är florist men lyckas inte med mina rosor.Skomakrns barn ..... men jag har fått jättefin lavendel och det är jag tacksam över
    Hos Madeleine Hudvård & Inredning

    SvaraRadera
  7. Åh vilket vackert lusthus ni har gjort!! Och trädgården verkar helt godomlig! Jag längtar efter sommaren. Då ska jag ge mig i kast med en 6000 kvm ny tomt!! Jag ska fylla den med rosor och lusthus...

    Tack för all inspiration

    Mari

    SvaraRadera