15 maj 2010

Skafferi




Visar idag en bild från vårt lilla skafferi!
Detta var en av detaljerna med Lilla Villa Vita som gjorde att jag blev så förtjust i huset, då det var till salu!
Tänk att ha ett litet skafferi att kunna gå in i.Allt var klart, endast målarpenslarna behövde åka fram!
På vintern är här kallt som ett extra kylskåp och på sommaren endast lite svalt!
Denna bilden har jag stylat inför ett reportage i dagens Kristianstadsblad. De skulle ha ett inredningsreportage "Stil med patina" och så tänkte de på lilla mig, (tack My!) Jag fick fria händer att visa något och kom på att skafferiet skulle passa bra!
I dagens tidning medverkar även Linda med bloggen, Living Like Linda. Hon visar upp sin mysiga kolonilott i asiatisk stil!
Här regnar det för fullt och inbjuder verkligen inte till några uteaktiviteter. Jag undrar var den där "ryssvärmen" de pratade om, tog vägen??

Kramar Maria

12 kommentarer:

  1. Jag älskar ditt skafferi! Och när jag läste att det var stylat, drog jag en lättnadens suck... För vem kan ha det sådär läckert?? Och strandstolen häromdagen... to die for! Bilden också, du är såååå duktig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Gulle dig :) Så fint det såg ut i tidningen också. Kände igen ditt skafferi direkt ;)

    Imorgon kommer ett program på kanal 1 om renoveringen på Amalienborg...

    Skön helg nu! kram

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Ja, det skafferiet det är jag avundsjuk på!!! Jag hade ett liknande när jag hade en gammal lägenhet på Kapellgatan på slutet av 80-talet.
    Jag har inte hunnit läsa tidningen än, så jag får väl titta där.
    Ha en skön lördag, trots regnet.
    (Jag tänker mest på mina barn, som är på scoutläger och sover i vindskydd - annars gör ju regnet gott i trädgården...)
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Superfint! Vi håller på att snickra vårt skafferi just nu och är supernöjd att det blir ett skafferi man kan gå in i - om än litet. Kram!!

    SvaraRadera
  5. Åh helt underbart!!! Så fräscht det var med de gröna detaljerna, ett skafferi helt i min smak! Vårt skafferi prioriteras hela tiden bort men snart hoppas jag det blir dax att ta tag i det också.

    Ryssvärmen den är här (i Umeå) över 30 grader har vi haft idag!!!

    SvaraRadera
  6. Ditt skafferi är helt underbart! När du hade öppet den 1/5 var jag hos dig :)
    Jag vet inte hur många gånger jag trängde mig fram för att komma in i skafferiet ytterligare en gång. Verkligen superfint!

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Åh lyllos dig som har ett sånt underbart skafferi!! :)

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej Maria och tack för mina fina varor - de kommer på bloggen någon dag i veckan:)

    Vilken skafferi - en riktig dröm - förstår att du föll handlöst för det här.

    Ja värmen ja - den är tydligen i Norrland. Man kan ju tycka att de kunde dela med sej lite:)

    Ha en skön fortsättning på helgen!
    Kram Camilla på Holm

    SvaraRadera
  9. Vilket fint skafferi. Läckert med alla fina detaljer!

    Vi undrar oxå vart värmen e. Fy så kallt och blåsigt det e idag!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag tittade in hos dig första gången idag. Du verkar verkligen ha ett drömjobb för mig. Jättefin blogg!! Jag kommer titta tillbaka

    SvaraRadera
  11. ååå UNDERBART..får jag lägga upp på min blogg och visa? min syster håller på att bygga ett hus i gammal stil..ett spdan skafferi bara måste hon bygga :)

    SvaraRadera