31 mars 2010

Nu längtar jag efter lite trädgårdsarbete. Jag kunde väl aldrig tro för några år tillbaka att jag skulle kunna längta efter sådant arbete. Men jag hörde på radion att det var något typiskt för de över 35 att börja ägna sig åt trädgårdsarbete... I helgen klippte vi ner en stor rosenhäck, vi skulle bara ansa lite på toppen, men då vi ryckt bort stora "bambupinnar", som stod därinne var det mesta runtomkring dött. Så nu är de gamla rosorna nerklippta och det är fritt blås in till grannen... Nu får det bli nytt staket, så att inte hunden smiter! Ja, börjar man med något, föder det alltid nya projekt. Nu drömmer jag om en liten kryddträdgård med buxbomsgångar och singelgångar, vi får väl se vart det lutar!

För de som försökt komma in i min lilla butik och inte lyckats, beror det inte på att den är stängd, utan något mindre "driftstopp". Jag hoppas verkligen att det löser sig under dagen. Maila mig om ni undrar över något.

I morgon tänkte jag publicera en liten ritning över ett kommande projekt, så håll utkik då!

Kram Maria

8 kommentarer:

  1. ja visst ska det bli mysigt med trädgårds säsong nu. jag är INTE alls avancerad men några nya silverpäron hoppas jag ska få flytta in till oss nu i vår...

    ha en fin påsk!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tar!!

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Blir ingen utställning i år. Kände att jag inte hann med och hade inte så mkt nytt.. Tjejerna jag brukar ha med är också ganska upptagna av annat.
    Hade varit skönt att njuta av utställningar i år dock. Vi får se, jobbar alla dagar utom annandagen. Brukar vara rätt intensiva dagar..
    och förresten, Grattis till att du vågade ta steget till eget!

    SvaraRadera
  4. Ja nu kliar det i mina gröna fingrar! Men än ligger det snö kvar i trädgården och jag misstänker att det kommer att ta ett tag innan det smälter och torkar upp ordentligt. Men det som väntar på något gott...! :)

    SvaraRadera
  5. hei
    vakkert bilde!!!

    gleder meg også til våren... men ikke så veldig til hagearbeid da... men jeg er jo bare 34, så vi får håpe interessen kommer smygende!

    god påske

    klem beate

    SvaraRadera
  6. Oj, är det ett tecken på att vi räknas in som medelålders nu då? Mitt trädgårdsintresse vaknade ju till liv förra året så det stämmer in bra på mig iallafall. ;)

    Lycka till med både trädgård och butiken och ha en riktigt fin påsk!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Vacker bild här, as always! =))

    Önskar dig en riktig härlig Påsk!!

    Håll tummarna för att vädret blir fint!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. jag ville bara tacka för dina fina ord...

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera