21 december 2009

Jullov


Har idag gått på julledighet och sagt adjö till mina elever i dubbel bemärkelse... Jag ska vara tjänstledig från skolan nästa termin för att satsa på ett eget projekt...
Lärarinnan Maria tar en liten paus efter elva år i skolans värld för att utvecklas och testa mina vingar. Det var ett tufft beslut att ta, men som det stod på en ljuslykta, som en elev förärade mig idag: För att lyckas måste man ta risker!

Att vara lärare är bitvis ett mycket tufft arbete, som man tyvärr inte så ofta får uppskattning för, speciellt inte på de högre stadierna... Att lämna idag var jobbigt, jag blev uppvaktad med så mycket fina ord, i form av dikter, presenter och denna ljuvliga choklad från Minas chokladstudio, en superduktig tjej, som har startat en egen "chokladfabrik" i lilla Rinkaby, utanför Kristianstad.
Tack alla goa elever och personal som uppmuntrar mig, jag kommer att sakna er jättemycket.
Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till!
    ...och god jul och gott nytt år!

    /Malin

    SvaraRadera
  2. Vad spännande - stort lycka till från mig!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Önksar dig all lycka till med vad det nu är för spännande projekt!!! Jag gissar att det kommer att visa sig på bloggen framöver!!
    God jul och Gott nytt år till er alla!
    Kramar Pernilla E

    SvaraRadera
  4. du har inget att förlora då skolans värld finns kvar, eleverna älskar dig ännu

    du kan dock ångra dig om du inte vågade...

    helena

    SvaraRadera
  5. Härligt att våga satsa! Renoveringen av min ramverkstad börjar ta form & jag ser framemot att få jobba kreativt, nu kommer det dock en liten knodd i maj så vi får se om det blir före eller efter sommaren jag kör igång fast det spelar ingen roll, man har så mkt att se framemot & tiden går fort!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med ditt nya projekt! Ha en skön ledighet. God Jul & Gott Nytt År! Tina

    SvaraRadera
  7. Vad spännande med projekt! kan det ha något med inredning att göra?

    SvaraRadera
  8. Detsamma önskar jag dig!

    Det kunde lika gärna varit jag som skrivit inlägget idag ;)
    Jag har sagt upp min tjänst som pedagog för att prova mina vingar...

    Önskar dig ett stort lycka till!

    Ha det gott!
    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  9. Vill önska dig en god jul, hoppas den blir skön och avkopplande. Ser fram emot att få följa vad det är för spännande projekt här på bloggen sen. Kram Ida

    SvaraRadera